Ceļā uz veselu un slaidu augumu

Pēdējā laikā arvien vairāk uzmanība tiek pievērsta veselīgam dzīvesveidam. Svarīga vieta tiek iedalīta gan sportiskām aktivitātēm, gan veselīgam uzturam.

Ievēro:

1.Uzturā lieto pārtiku, kas garšo. Ēšana ir viena no galvenajām cilvēka baudām. Organisms pats zina, kas viņam ir vajadzīgs, tāpēc ir svarīgi ieklausīties sevī.
Bērni, it īpaši, ļoti asi izjūt vajadzību pēc veselīgas pārtikas.

2.Paplašini savu interešu loku. Laiku, kuru agrāk veltīji gastronomiskām baudām, mēģini aizstāt ar kādu jaunu hobiju vai nodarbošanos. Daba nemīl tukšumu – ja no kaut kā atsakies, tad kas cits ir jāliek tā vietā.

3.Vizualizē sevi jau kā mērķi sasniegušu, t.i., iztēlojies kā tu izskatīsies un kā jutīsies, kad būsi sasniedzis savu vēlamo svaru. Nav svarīgi, kur mēs atrodamies, bet gan virziens, kurā dodamies, tāpēc katrs brīdis ir pareizais, lai sāktu jaunu dzīvi.
Katru dienu vairākas reizes dienā, vēlams no rīta tikko pēc pamošanās un vakarā pirms gulētiešanas, meditē, vizualizē sevi tādu, kādu vēlies redzēt (skaties kā filmu).
Šo metodi var lietot arī attiecībā uz citiem saviem mērķiem (uzlabojot veselību, attiecības ģimenē, vai arī meklējot darbu).

4.Vairāk kusties. Sportisku aktivitāšu laikā tiek paātrināta vielmaiņa pat par 20 – 30% treniņa laikā un turpmāko 24 stundu laikā tā pamazām samazinās līdz sākotnējam ātrumam.

5.Lieto pārtikā produktus, vadoties pēc uztura piramīdā norādītajām attiecībām:
-50 % pilngraudu ogļhidrāti – tie ir ar relatīvi zemu tauku saturu un tajā pašā laikā bagāti ar vitamīniem, minerālvielām un šķiedrvielām – kartupeļi, putraimi, milti, makaroni, maize, pupas, zirņi;
-30 % augļi, ogas un dārzeņi – svaigi, saldēti, konservēti un žāvēti. Minētie produkti, īpaši, svaigā veidā , ir C vitamīna, karotīna, šķiedrvielu, ogļhidrātu avots;
-15 % olbaltuvmvielas – piens, piena produkti un gaļa, zivis, olas. Piena produkti ir lielisks olbaltumu, kalcija, B grupas vitamīnu, A un D vitamīnu avots uzturā. Liesa gaļa ir labs olbaltumu, B grupas vitamīnu, īpaši B12, kā arī dzelzs avots. Zivis ir ļoti vērtīgs olbaltumu, D, A vitamīna, B grupas vitamīnu avots, apgādā cilvēka organismu ar neaizstājamām taukskābēm (omega 3 arī), jūras produkti dod organismam jodu;
-5 % taukvielas, saldumi un alkohols. Šos produktus var nelietot nemaz, bet, ja lieto, tad ar mēru.

6.Uzņem vitamīnus ar pārtiku. Īpaši svarīga loma vielmaiņas uzlabošanai ir vitamīniem B un C. Seko līdzi, lai šie un arī citi vitamīni ar uzturu tiktu uzņemti regulāri un pietiekamā daudzumā.

7.Visas dienas garumā izdzer vismaz 8 glāzes tīra ūdens. Katrai vielai un priekšmetam piemīt spēja uztvert un saglabāt sevī informāciju – reizēm pozitīvu, reizēm – ne visai, taču visizteiktāk šīs īpašības piemīt ūdenim. Kā zināms, cilvēka organisms pārsvarā (70%- 80%) sastāv no ūdens, ko regulāri vajadzētu mainīt, lai varētu atbrīvoties no negatīvās informācijas, ko satur mūsu organisms.Ūdeni cilvēka organismā varētu salīdzināt ar puķu vāzi. Sekosim līdzi, lai mūsu “puķu vāzēs” būtu svaigs un dzidrs ūdens.

Resursi: www.vm.gov.lv, www.pareizs-uzturs.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Domu Spēks